E-Ticaret

Online ticaretin gücünden faydalanın.

E-ticaret hem dünyada hem de Türkiye’de etkinliğini giderek daha fazla artırırken kimileri için önemli fırsatların da habercisi oluyor. Yalnızca ülkemizde değil tüm dünyada ekonomik hayatın yeniden şekillenmesine neden olan e-ticaret ile tüketici davranışlarından tedarik zincirlerine, alışveriş kültüründen üretim dinamiklerine kadar pek çok konu değişime uğruyor. Bu noktada e-ticaret atılımı yapmak isteyen büyük ya da küçük her işletmenin doğru hamlelerle pazarda varlığını ortaya koyması gerekiyor.


E-Ticaret Ekonomik Hayatın Her Dalını Etkiliyor

E-ticaretin hayatımıza girmesiyle beraber aşama aşama ekonomik pratiklerin değiştiği ortaya çıkıyor. Öncelik e-ticaret pazar yerlerini dönüştürmeye başlıyor ve nesnel ortamdan sanal düzleme taşınan bir anlayış baş gösteriyor. Buna bağlı olarak hem alım aşamasında hem de satış aşamasında ciddi anlamda bir hız devreye giriyor. Böylece ekonomik işlemler geniş bir alana yayılırken çok hızlı bir şekilde gerçekleşiyor. Aynı zamanda e-ticaret sayesinde ekonominin işleyiş yoğunluğu da artıyor. Satışın ve tüketimin kolaylaşmasıyla beraber alım gücünden bağımsız olarak her iki işlemin yoğunluğunda da artışlar gözlemleniyor. Dolayısıyla insanlar alışveriş yapmanın çok daha kolaylaştığı bir ortamda daha fazla alışveriş yapmaya yöneliyorlar. Bu da ekonomik hareketliliğin sürekliliğini sağlıyor.


E-Ticaret Satıcılara ve Tüketicilere Ciddi Avantajlar Sunuyor

E-ticaret ile fiziksel mağazalardan farklı olarak 7 gün 24 saat çalışabilen mağazalar ortaya çıkıyor. Bununla beraber satıcılar farklı tedarikçilere ve yeni dağıtıcılara da çok kolay bir şekilde ulaşabiliyor. Dolayısıyla tedarik zincirlerinde iyileşme gözlemlenirken dünya pazarlarına girme ve küresel bilinirlik sağlama imkanı ortaya çıkıyor. Standart işletme maliyetlerini de azaltan e-ticaret; pazarlama, reklam, iletişim ve ürün çeşitliliği oluşturma faaliyetlerine daha çok bütçe ayrılmasının önünü açıyor. Bunun yanı sıra gerekli durumlarda hiçbir zarar ile karşılaşmadan satıcıların anlık olarak fiyatlarını güncellemeleri mümkün oluyor. Aynı zamanda müşterilerle hızlı bir şekilde iletişim kurulabilmesi, müşteri memnuniyeti ve sadakati sağlama konusunda satıcılara olumlu fırsatlar yaratıyor.


Dünyada ve Türkiye’de E-Ticaret

E-ticaret pazar büyüklüğüne göre dünyadaki pazarın ilk beş oyuncusu; Çin, Amerika, Japonya, Birleşik Krallık ve Almanya. Küresel pazar, değerini giderek daha fazla artırırken sınır ötesi e-ticaretin gücü de ortaya çıkmaya başlıyor. Son yıllardaki gelişmelere bakıldığında Türkiye’de de B2C’nin yanı sıra B2B e-ticaret alanında ciddi oranda büyüme sinyalleri görünüyor. Özel günlere yönelik çeşitli pazarlama faaliyetlerinin hazırlanması ile beraber Türkiye’de de alışveriş dinamikleri ve tüketici alışkanlıklarında e-ticareti olumlu yönde etkileyecek gelişmeler yaşanıyor. Tüm yaş ve SES (sosyo-ekonomik statü) gruplarının internet kullanımı konusunda çok daha aktif hale gelmesi ile beraber Türkiye’de e-ticaretin gelişiminde de olumlu etkiler olacağı öngörülüyor.


E-ticaret Nasıl Yapılır?

E-ticaret yapmak isteyen kişilerin izlemesi gereken adımlar bulunuyor. Öncelikle bir sektör ve ürün bularak işe başlamak gerekiyor. Bu aşama kişileri en çok zorlayan kısım olabiliyor. Bu seçimi yaparken hangi sektöre ilgi duyduğunuza da karar vermeniz gerekiyor. Tıpkı mesleğinizi sevmek gibi, sevdiğiniz bir alanda e-ticaret yaptığınızda karşılaşacağınız zorluklara karşı motivasyonunuz yüksek oluyor. Sektör seçimi yaparken fiyat da en önemli kriterlerden bir tanesi. Fiyatı çok düşük olan ürünlerin beklediğiniz kazancı sağlayamaması söz konusu olabiliyor. Bununla birlikte yüksek fiyatlı ürünlerde tüketicinin satıcıyla doğrudan görüşmek gibi talepleri de ortaya çıkabiliyor. Buna yönelik bir alt yapı kurmanız da masraflarınızda artış olması demek. Bunların yanı sıra size düşen kar payının, ürünlerin nakliyesinin ve bunlara benzer diğer konuların da sektör seçiminde mutlaka göz önüne alınması gerekiyor.


Satışı yapılacak ürünlerin doğrudan üreticiden alınması önemli. Bu sayede müşterilere uygun fiyat sunmak mümkün oluyor. Tedarikçileri iyi seçmek sürecin düzgün işlemesini sağlıyor. E-ticaret yapmak için internet sitesi kurmak da bir ihtiyaç. Bu sayede ürünlerin tanıtımı ve satışı yapılabiliyor.

E-ticaret Yaparken Nelere Dikkat Edilmelidir?

E-ticaret yapacakların mutlaka dikkat etmesi gerekenler aşağıdaki şekilde sıralanabilir:


E-ticaret Sitelerinde Tasarımın Ve Kullanıcı Deneyiminin Önemi

İnternet üzerinden alışverişin öncelikli amacının zaman kazanmak olduğu düşünüldüğünde e-ticaret sitelerinde pratik ve kullanımı kolay tasarımlar oldukça önemli. Sitede alışverişin mümkün olan en kısa adımla tamamlanabilir olması avantaj sağlıyor. Ayrıca SEO uyumluluğu önemli unsurlar arasında yer alıyor. SEO uyumluluğu bulunan internet siteleri arama motorları tarafından daha kolay bulunabiliyor ve böylece ziyaretçi sayısı artmış oluyor. Bol resimli siteler her zaman daha dikkat çekici. Bu nedenle ürünlere ait çok sayıda görsel olması ve ürünlerle ilgili detaylı açıklamalar kullanıcıları alışveriş yapma konusunda ikna edici oluyor. Ürünlerle ilgili stok ve teslimat süresi bilgileri de sitede yer almalı. Ayrıca satış yapan firmaya ait iletişim ve adres bilgilerinin bulunması tüketici ile satıcı arasında güven bağı oluşturuyor.


Bir internet sitesi oluşturarak e-ticaret’e adım atmak ya da halihazırda var olan sitenizi çok daha iyi noktalara getirmek istiyorsanız mutlaka e-ticaret danışmanlığı hizmeti almanız gerekiyor. Orijinal fikirlere sahip başarılı bir girişimci olabilirsiniz ancak yalnızca fikirlerinizle başarıya ulaşmak pek kolay olmayacaktır. E-ticaret sistemlerinin yöntemi konusunda bir profesyonelden yardım almak size en az fikirleriniz kadar fayda sağlayacaktır.

hemen teklif al

Dijitalmax’ın her biri alanında uzman ekibiyle çalışmak için teklif alabilirsiniz.
İşinizi büyütmek için biz tam kadro hazırız ?

Hemen Teklif Al

sizinle görüşmekten
mutluluk duyarız

İşletmenizle İlgili Yapılacak Çalışmalar Hakkında Sizinle Online Toplantı Gerçekleştirebiliriz.

Online Görüşme Randevusu Oluştur